Badania internetowe

Jak zbadać rynek, jak dowiedzieć się co oczekuje od nas konsument, co widziałby w naszych produktach czego nie dostarczamy w tym momencie. Jakie sugestie i opinie wysuwają się na myśl naszym stałym klientom, a jakie tym, którzy odwiedzają nasz sklep po raz pierwszy ?
Te i podobne pytania zadają sobie specjaliści marketingu w większości firm, a zbadanie odpowiedzi na tego typu kwestie nie jest łatwe, gdyż mało, kto z naszych klientów chętnie dzieli się z własnej inicjatywy takimi informacjami.
Można powiedzieć, że takie informacje mogą naszą firmę bardzo często kosztować niemałe pieniądze ?

Jak zbadać opinię klientów naszej firmy ?

Coraz popularniejsze w ostatnim czasie stają się badania internetowe, które tworzone w formie ankiet mają dać odpowiedź przedsiębiorstwu na zadawane przez nich pytania. Czy takie badania internetowe rzeczywiście są rzetelne ? Wszak odpowiedzi na zamieszczone w ankiecie pytania może udzielić praktycznie każdy i te odpowiedzi wcale nie muszą mieć wiele wspólnego z prawdą.

Jak przeprowadzić rzetelne badania internetowe naszej firmy ?

Specjaliści od marketingu po wpadnięciu na pomysł by właśnie poprzez badania internetowe badać opinię klientów, musieli również znaleźć rozwiązanie na problem polegający na udzielaniu opinii niezgodnych z prawdą. Jednak coraz częściej możemy spotkać badania internetowe, w których za opinie zgodne z prawdą internauci, klienci firmy mogą wygrać nagrody. To na pewno zachęca do udzielania prawdziwych opinii, „wysilenia” się podczas ankiety. Firma niewiele dając otrzymuje to na czym jej zależało – rzetelne badania internetowe, dzięki, którym będzie mogła poprawić swoją ofertę.
Badanie ankietowe, w którym tak naprawdę ankietowany nie otrzymuje nic w zamian nie ma najmniejszego sensu, gdyż obecnie ankiet jest za dużo i ludzie niechętnie dają „coś za nic”. Nawet najmniejsza gratyfikacja otrzymana za badania internetowe może skłonić ankietowanego do udzielenia prawdziwych, a zatem dużo bardziej wartościowych dla firmy odpowiedzi.

Related Posts

Administrator serwisu Nowości-Kosmetyczne.pl, właściciel salonu SPA oraz praktyk fryzjerstwa w Warszawie. Po godzinach prowadzi sklep z kosmetykami i produktami linii "beauty".
© 2024 MKS Nekla - Theme by WPEnjoy · Powered by WordPress